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Ds411+ Plantage, Que Faire ?


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Merci, mais comme testé précédemment, il semble que la carte mère soit HS.

Merci encore Bud77 pour toute ton aide, j'ai ouvert un ticket chez syno. J'espère que cela va aller vite, en attendant j'ai le 410J que je vais relancer.

Modifié par Swinghc
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Ma foi je ne m'en plaindrai pas. Cela dit, le DS411+ me suffit amplement.

J'ai déjà du le remballer une fois, il a déjà planté plusieurs fois à en perdre le DSM que j'ai du réinstallé et toutes mes configs derrières.

En réalité, si je devais soulever le point faible de mes DS411+ c'est leur fiabilité...

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Voici la réponse de Synology à mon ticket.

Hi ,
thank you for the inquiry.
Please follow steps below to check the motherboard of your Synology Product:
Power off the Synology Product.
Remove all external attached devices.
Remove the internal drive(s) of a Synology Product.
Power on the Synology Product.
If you hear a loud beep and followed by a steady blue Power LED within one minute, your motherboard is functional. Please repair the currently used hard drive and check to see if it has any bad sectors. Other alternative is to insert another hard drive and install it through Synology Assistant.
If the power LED appears to be flashing blue then the motherboard is defected. You need to contact your retailer for repair or exchange procedure.
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Voici la réponse de Synology à mon ticket.

Hi ,
thank you for the inquiry.
Please follow steps below to check the motherboard of your Synology Product:
Power off the Synology Product.
Remove all external attached devices.
Remove the internal drive(s) of a Synology Product.
Power on the Synology Product.
If you hear a loud beep and followed by a steady blue Power LED within one minute, your motherboard is functional. Please repair the currently used hard drive and check to see if it has any bad sectors. Other alternative is to insert another hard drive and install it through Synology Assistant.
If the power LED appears to be flashing blue then the motherboard is defected. You need to contact your retailer for repair or exchange procedure.

Bonjour Red71,

J'ai reçu la même réponse, et je leur ai déjà répondu que c'était déjà testé.

J'attends le ticket de MagicPC et je leur envoie le tout.

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  • 2 semaines après...

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