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Ds211 Le Systeme Se Prepare - Connectez Vous Ulterierement


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Bonjour,

Depuis quelques jours je rencontre des probâmes avec mon DSM Synology ds211, je ne peux plus m y connecter via internet , j ai le message "le système se prépare , veuillez vous connecter ultérieurement" .

J ai essayé un reset, rien n y fait . Celui ci est toujours accessible via Windows explorer et via l assistant Synlogy ou je peux me connecter . Je ne sais pas comment cela est arrivé ...

Pouvez vous m aider a dépanner ce problème ..

Merci d avance .

:huh:

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Bonjour,

J ai essayé un marche/arrêt mon NAS ne veut pas s arrêter et la diode bleu n arrête pas de clignoter je suis obliger de faire un" reset" pour que la diode bleu ne clignote plus .

Cote SSH avec putty , j ai le message "network error: connection refused"

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Bonjour à tous,

Je galère avec mon DS211J. Depuis plusieurs jours le Cloudstation ne se connecte pas, donc j'essaie de me connecter via le navigateur, impossible le message "Le système se prépare, veuillez vous connecter ultérieurement". Le NAS a la diode Status éteinte et celle à côté du bouton d'alim clignote en bleu.

Le NAS ne veut pas s'éteindre après que j'ai appuyé quelques secondes sur le bouton marche-arrêt, ça fait un bip, mais après rien (j'ai attendu 30 minutes). Je débranche les périphériques, je coupe l'alim. Rallume, même topo.

Je fais des recherches sur le net qui m'amènent à lancer l'assistant Synology, il détecte le NAS et affiche comme statut : "Démarrage des services". J'appuie sur Reset 4 secondes, bip. La diode bleue a arrêté de clignoter. Plein d'espoir je relance l'assistant, même statut : "Démarrage des services". :angry:

J'essaie de faire un double reset : le premier reset fonctionne, je réappuie sur le bouton tout de suite, mais au bout de 4 secondes toujours aucun bip. 10 secondes après enfin un bip.... La diode bleue clignote toujours, l'assistant indique "Démarrage des services". :unsure:

Le DSM est le 4.3 .

Help ! Merci.

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Oui même sans périphérique.

Pas essayé d'accès en SSH.

J'ai aussi contacté le service client, ci-dessous leur réponse. Ca pourra peut-être servir à d'autres, leur réponse était très rapide et complète, très PRO !

De mon côté vu mes compétences j'ai ouvert grand les yeux quand j'ai vu toutes ces listes d'instructions. Je ne sais pas trop par où commencer. Je me replonge dans la lecture quand j'aurai plus de temps, cette nuit.

Dear customer,


Thank you for contacting Synology Support.

Regarding the blue LED blinking issues, we’ve summarized the possible symptoms and their corresponding solutions. Please check if you’re able to locate any symptoms in the content below.

Please refer to our announcement released on Feb. 14:

http://www.synology.com/company/news/article/437

If your DiskStation/RackStation shows either or all of the symptoms below, it’s probably infected by malware:
- Power LED light blinks blue
- Cannot log in DSM. Error message: "System is getting ready..."
- Synology Assistant shows "Starting Services..."
- Status LED light blinks orange and Synology Assistant shows “Migratable” status

You need to upgrade to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) to patch this security vulnerability.

Please note that damaged motherboard can also cause the Power LED blinking blue, you may confirm the motherboard status with the following guide:

http://www.synology.com/support/faq/366

If the POWER LED is blinking when DiskStation boots up without HDD over 10 minutes or only blinking for a few seconds, then the motherboard is defective, please kindly contact your local reseller for RMA service if the warranty is still valid.

If you system is infected with malware, there currently are three solutions:

Note: If you encounter a message alerting you about the data will be deleted, please stop proceeding further and contact Synology Support.

[solution 1] Use a spare disk - the original settings and the the volume will stay intact
- Remove all disks when power is off.
- Insert a spare disk to your DiskStation/RackStation, boot up and install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model), then power off.
- Remove the spare disk, and insert the original disks back.
- Synology Assistant will show "Migratable" now. Please right click DiskStation in Assistant > Install. Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) on the original disks.

[solution 2] Reinstall DSM - (If all services are running except logging on DSM GUI) some settings will be lost, but the volume will stay intact
- Please follow the Sec. 3 of the tutorial below to reinstall DSM:
http://www.synology.com/support/tutorials/493#t3
- Please ensure you Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model)

[solution 3] Boot up without disks and contact us
Please perform the following actions:
- Remove all disks and try to install DSM with Synology Assistant. The process will stop at a point where telnet port 23 is enabled.
- Insert all disks back to DiskStation/RackStation while the power is still on.
- Make sure port 23 of your DiskStation is accessible from Internet. (Port forwarding for port 23 must be set up properly.)
- Provide your WAN IP or DDNS name to us.
- Once the DiskStation/RackStation boots up properly, please manually Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) ASAP.

After installing the latest DSM with security fix through the three solutions above, please go to the shared folder "Homes" > "admin" to remove the file named ".profile " if any.

Upgrading to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) is required to fix this issue. DiskStation/RackStation can stay vulnerable if the upgrades are not done properly.

If you need further assistance, please feel free to contact us.
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